اگزاست فن
نوشته شده توسط : RM

نحوه استفاده از اگزاست فن در قسمتهای مختلف به چه صورت می باشد؟

ما برای تهویه هوای محیط پیرامون خود از انواع اگزاست فن ها استفاده میکنیم بعضی از این هواکشها ابعاد کوچک و بعضی ابعاد بزرگ و در کاربردهای صنعتی می باشند. اگزوز فن هایی که در آشپزخانه، حمام، گاراژ یا هر اتاق دیگری استفاده می کنید بسیار مهم هستند. آنها به حذف هوای گرم و آلودگی های هوای پیرامون از خانه و محل مورد نظر کمک می کنند، تا زندگی را راحت تر وخوشایندتر کنند. اگزاست فن های محوری یا اگزاست فن های حلزونی همچنین به از بین بردن گرد و غبار و آلودگی های داخل خانه و بوهای نامطبوع کمک می کنند تا به دفعات بیمار نشویم و محیط تمیزتری داشته باشیم.


انواع اگزاست فن تهویه و اهمیت آن :

شاید بسیاری از ما نیاز به تهویه مناسب و یک اگزاست فن را درک کنیم . ولی از روش مناسب استفاده از آنها آگاه نیستیم برای این منظور باید این دستگاه را بهتر بشناسیم و با انواع اگزاست فن آشنا باشیم. دو نوع اصلی اگزوز فن وجود دارد. فن دمنده یا فن های ورودی و فن های تهویه خروجی. ترکیبی از فن دمنده یا ورودی هوا و فن اگزاست خروجی از بهترین ها هستند زیرا به افزایش راندمان و مصرف انرژی کمتر کمک می کنند.
این فن های ورودی و عرضه باید استفاده شود تا جریان هوای بسیار قوی تری به خانه شما بدهد. هرچه جریان هوا قوی تر باشد، شانس بیشتری برای رسیدن به هر قسمت از خانه شما خواهد داشت. مطمئن شوید که هیچ ذره و آلودگی هوا در خانه یا محل کار وجود ندارد و ممکن است در اطراف پخش شود.در واقع این نوع فن ها هوای محیط را سیرکوله و فیلتر مینمایند.
سیستم های تهویه خروجی به طور خاص برای جمع آوری مواد و ذرات استفاده می شود. انبارها و مشاغل بزرگی که با مواد شیمیایی مضر کار می کنند باید از این مواد برای حذف این مواد و جلوگیری از فشار آنها در کل محل کار استفاده کنند. نکته ای که باید توجه داشته باشید این است که اگزاست فن باید در نزدیکی مواد معلق در هوا قرار گیرد تا کارایی بیشتری داشته باشد. هر چه دورتر باشد ضعیف تر خواهد شد.
در هر خانه یا کسب و کاری بهترین نوع برای داشتن فن های اگزاست نوع مکنده ودمنده است. اینها برخی از سیستم های تهویه کارآمدتر هستند. تنها نقطه ضعف آنها این است که ممکن است هزینه زیادی برای شما داشته باشد با این سیستم شما قادر خواهید بود ویژگی هایی را که دیگری فاقد آن است جبران کنید.

بهترین محل نصب اگزاست فن :

هنگام نصب این سیستم‌ها متوجه می‌شوید که ظرفیت دستگاه اگزاست فن باید بسیار بیشتر از آن باشد که هوا را فشار می‌دهد، در غیر این صورت ذرات معلق در هوا در سراسر منطقه پخش می‌شوند. هر سیستمی که در خانه یا محل کار دارید که گرما را توزیع می کند باید به سیستم تهویه نزدیک باشد. این به توزیع یکنواخت هوا کمک می کند. بطور ساده باید درمورد محل نصب اگزاست فن و دریچه مکش این رابگوییم که یکی از روشهای مناسب برای تخلیه هوا آلوده روش تخلیه موضعی می باشد. یعنی در مکانی که آلاینده یا گرما ایجاد میشود یک دریچه مکش داشته باشیم .مثال ساده برای این نوع مکنده ، هود آشپزخانه است یعنی در قسمت بالای اجاق گاز به محض منتشر شدن گرما و بوی غذا فن مکنده اقدام به مکش و تخلیه آن می کند و از پخش شدن هوای نامطبوع در محیط جلوگیری می کند.

آشنایی با اگزاست فن های صنعتی

یکی از انواع مکنده های که مورد استقبال خیلی از کارفرمایان است هواکش های صنعتی هستند .به احتمال زیاد شما فن های اگزاست صنعتی را در هر خانه و همچنین در هر محل کار مشاهده کرده اید. اینها فن هایی با اندازه صنعتی ونسبتا بزرگتر از فن های خانگی هستند که سیستم کاری آنها با نیروی برق می باشد. که به حذف دودهای شیمیایی، خنک کردن محل کار و حذف آلاینده ها و گرد و غبار ناخواسته از محل کار کمک می کنند. با انجام این کار، آنها می توانند محل کار و روشی را که هر کس قادر به انجام کار خود است، بهبود بخشد.
افراد زیادی هستند که برای کار به سالن تولید یا انباری می روند محیط انجا معمولا بسیار گرم است و به خاطر احساسی که از حضور در آنجا دارند و انجام کارشان در محیط نامطبوع دچار استرس و کاهش راندمان کاری می شوند. این یکی از بزرگ‌ترین نشانه‌هایی است که ثابت می کند آن شرکت یا سالن تولید نیازمنده بهبود سیستم تهویه مطبوع و نصب تعدادی اگزاست فن حلزونی یا هواکش اکسیال صنعتی برای تخلیه هوا و تزریق هوای تازه است بهترین راه برای رفع این مشکل این است که ابتدا بایک تولید کننده اگزاست فن مشورت کنید و پس از ان با تعین ظرفیت سی اف ام مناسب اقدام به خرید اگزاست فن مناسب نمایید.تا بتواند به خوبی محیط شما را تهویه وخنک نماید.
این نوع از اگزوز فن ها قیمت بسیار بیشتری نسبت به نوع خانگی دارند. علتش هم این است که اگزاست فن های صنعتی باید بزرگتر و قدرتمندتر باشند تا در کل منطقه کار کنند. ممکن است استفاده از چند هواکش در اطراف ساختمان برای تخلیه مناسبتر محیط کارگاه آسان تر باشد.

چه مقدار هزینه برای خرید اگزاست فن باید انجام دهیم؟

چرا پول خود را برای چیزی که فقط یک ویژگی دارد هدر دهید. درعوض، می‌خواهید روی یک اگزاست فن صنعتی تمرکز کنید که ویژگی‌های مناسبی را به شما ارائه می‌دهد که پول خود را برای کمک به بهبود محل کار خرج می‌کنید. پس حتما در زمان خرید اگزاست فن به میزان مکش و نیازی که برای تهویه دارید توجه نمایید و فقط با خرید هواکش ارزان و بی کیفیت خود را دچار دوباره کاری ننمایید. اولین ویژگی که باید به دنبال آن باشید این است که یک هواکش صنعتی چگونه می تواند آلاینده های داخلی را حذف کند. این به دور نگه داشتن باکتری ها و میکروب ها و کاهش میزان بیماری های مرتبط با کار کمک می کند.
همچنین این هواکش باید بتواند مقدار حرارتی را که به اطراف فشار می‌دهد را کاهش دهد. این امر به ویژه در انبارهایی که کار دستی به علاوه انباشت گرما باعث پایین آمدن آنها و فرسودگی گرما می شود مفید است.
بسیاری از مردم از گرد و غبار، روغن و سایر مواد معلق در هوا که قادر به حذف آن هستند آگاه نیستند. این مورد کمک می کند تا تجهیزات شما را از نیاز به بازرسی و تعمیر مکرر دور نگه دارد. با تمام این ویژگی‌ها، و مشخصات خوب هواکش ، هنوز هم باید بتوانید یکی را پیدا کنید که انرژی زیادی مصرف نکند و بهترین کاربری را به شما ارائه بدهد.

اگزاست فن مکنده

اجزای اگزاست فن سانتریفیوژ یا فن هواکش حلزونی:

1 – هوزینگ یا بدنه حلزونی : بدنه اصلی دستگاه که ساختاری مارپیچی شکل دارد در واقع بخشی است که پروانه بکوارد یا فوروراد اگزوز فن داخل آن قرار می گیرد و وظیفه مهیا نمودن مسیر جریان هوا را بر عهده دارد. این قسمت دارای یک دهانه مکش و یک دهانه دهش هوا می باشد. که به کانال متصل می شود.

2 – پروانه اگزاست فن  : این بخش مهم ترین قسمت سیستم هوادهی فن های سانتیفیوژ تلقی می شود و بر اساس نوع کاربرد انواع مختلفی دارد که با توجه به میزان هوادهی و سرعت گردش از متریال و شکل ظاهری مختلفی ساخته می شود.

3-دینام ( الکتروموتور و پولی تسمه کاهش دور): این قسمت از دستگاه مسولیت تأمین نیرو لازم گردش فن از طریق تسمه پولی ( پولی فلکه) و موتور را بر عهده داردالبته در مواردی نیز اتصال دینام به پروانه بصورت کوبل مستقیم می باشد که در سایزهای کوجکتر قابلا از اتصال مستقیم در ساخت بهره می بریم.

4-قطعات جانبی: قسمتهای مانند شاسی ، لرزه گیر و توری دهانه خروجی از قطعات دیگر اگزاست فن می باشند

مشخصات عمومی اگزاست فن های آذین تهویه به شرح ذیل می باشد:

 

1-اگزوز فن ها با پروانه سانتریفیوژ فوروارد یا بکوارد قابل تولید بصورت  Single وDouble  می باشند.

2-تمام فن های تولیدی شرکت آذین تهویه داری بدنه و پروانه از ورق فولاد با ضخامت مناسب می باشند.تمام قسمتهای اصلی با اتصالات بصورت جوش صنعتی یا Co2  میباشند. بعد از ساخت تمامی قسمتها با رنگ کوره الکترو استاتیک پوشانده می شوند.

3-جنس حلزونی ، شاسی و پروانه اگزوز فن  از ورق ST-37 و درصورت درخواست روکش گالوانیزه یا استنلس استیل و... ،  جنس توپی پروانه وپولی ها عموما از چدن می باشند. برش های اولیه با دستگاه تمام اتومات انجام می شود.

4- یاتاقان ، بلبرینگ ها ، تسمه پروانه ، شفت ازجنس استنلس استیل ولرزه گیرها از مرغوب ترین نوع موجود در بازار میباشند.

5- الکتروموتور مورد استفاده در اگزاست فن بطور معمول از برند های داخلی موتوژن ، الکتروژن واروپای مانند زیمنس ، VM ، ABB و روسی میباشد که دارای عایق حرارتیB،F و IP55می باشند.همچنین  در صورت درخواست مشتری قابلیت نصب انواع الکتروموتور ضد انفجار و ضد احتراق برای محیط های خاص امکان پذیر میباشد.

6-کلیه دستگاهها تحت تست های هوادهی ، فشار ، سرعت خروجی ، دسیبل صدا ، ضخامت رنگ ، آنالیز ارتعاشات وبالانس استاتیکی ودینامیکی قرار میگیرند ومطابق با استانداردهای  بین الملی(AShrea , AMCA , ANSI ,…) طراحی وتولید میگردند.

هواکش فن حلزونی

 





:: برچسب‌ها: قیمت اگزاست فن , اگزوز فن , هواکش صنعتی , اگزاست فن آذین تهویه , اگزاست فن سانتریفیوژ ,
:: بازدید از این مطلب : 152
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 4 بهمن 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید

/commenting/avatars/avatar13.jpg
rezaa در تاریخ : 1401/12/9/2 - - گفته است :
خیلی متشرم از مقاله خوبتون لذت بوردم
کامل توضیح داد بود اگزاست فن چی هست.


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: